Mamafest je festival pro všechny ženy, které se chtěji věnovat nebo se už věnují vlastnímu podnikání. Tento rok probíhal teprve druhý ročník Mamafestu a já věřím, že bude rok od roku růst a inspirovat další maminky k vykročení na svou vlastní cestu. Je to festival velmi inspirativní, nabitý motivujícími přednáškami a diskuzemi. Máte šanci se tu setkat s podobně smýšlejícími lidmi. Poradit se s experty na různá odvětví. A v neposlední řadě si poslechnout příběhy maminek, které se už na cestu svého podnikání vydaly.
Inspirativní, motivující i vtipné
Musím složit poklonu, že na festivalu nebyla žádná přednáška, u které bych se nudila. Naopak většina proslovů byla velmi živých a vtipných. Už na začátku Margareta Křížová velmi pobavila a vlila pozitivní energii do žil. Margareta je velmi zkušená podnikatelka, autorka knihy Z deníku investorky, takže z jejích přednášek si toho člověk mohl hodně vzít.
Hned poté následovala neméně zábavná přednáška o cenotvorbě od Magdaleny Čevelové. Tato přednáška mi toho hodně dala, protože není jednoduché určit si cenu svého produktu a své služby, a Magdalena na to jde nejen z hlediska materiálního, ale i z pohledu intuice, poukazováním na naše utkvělé představy a přemýšlení o budoucnosti.
První panelovou diskuzi o e-shopech vedl Jirka Rostecký a nutno podotknout, že to byla diskuze trošku napjatá, i když to tak možná na první pohled úplně nevypadalo. Bylo ale cítit, že Jitka Plevová s Valinou Kociánovou mají opačný názor na vedení firmy a jiné priority v podnikání než Petra Plemlová. Právě proto to ale bylo velmi zajímavé sledovat a porovnávat.
Poté zase následovaly přednášky. Milá Aneta Martinek nám představila různé nástroje time managementu. Poznala jsem pár aplikací, o kterých jsem neměla ani tušení, ale některé nástroje mi přišly třeba na řízení domácností a dětí nepoužitelné 🙂 O to ale jde. Ať si každý vybere to svoje.
Druhou panelovouu diskuzi vedla Míša Zaleská z Hrajeme si jinak. Tato diskuze byla oproti první vcelku poklidná. Vystoupila tu Míša Kněžková, Katka Osičková a Bára Vaňková. Všechny tři jsou velmi originální dámy. Zajímavé bylo sledovat, jak každá vede svůj blog trošku jinak. Z toho je vidět, že neexistuje jeden správný přístup k věci. Každý si musí najít svou originální cestu 🙂
Poté následovala věcná přednáška o e-shopech od Adama Ježka z Get found – agentury, která má vlastně celý Mamafest na svědomí.
O instagramu nám více pověděla Klára Mouchová. Za mě to bylo zase super nabité informacemi. Stejně jako poslední přednáška Moniky Trojanové, která se nám snažila ukázat, jak si na webu vytvořit sebevědomý obsah, který bude návštěvníky bavit.
Hlavně příběhy inspirují…
Festival zakončily čtyři příběhy, jejichž protagonistky vystupovaly většinou na pódiu poprvé, ale musím říct, že o to to bylo autentičtější a milejší. Jana Červenková z blogu S dětmi v báglu vyprávěla hlavně o svých dvou úspěšných akcích na Hithitu. Jana Kuntošová povídala o svém podnikání, ve kterém vyrábí různé džemy a sirupy z domácího sadu. Marie Haklová založila značku Little bears, kde vyrábí hlavně dřevěné hračky. A Blanka Pelcová rozjíždí, zejména kvůli své vlastní zkušenosti s alopecií, e-shop s parukami. Už teď jsem velká fanynka všech čtyřech 🙂
Pozitivní prostor
Na závěr je třeba ještě vyzdvihnout trošku punkový (v pozitivním smyslu slova :)) prostor Venuše ve Švehlovce. Na mě působil velmi příjemně. Až teda na ty židle, ze kterých mě bolela záda ještě pár dní potom (ale to si nestěžuju, já mám prostě špičatý záda :)).
Takže děkuji Ivě Baltaretu a agentuře Get found, že dali vzniknout takovému festivalu. Podle mě je super, že se víc a víc podporují maminky na mateřské „dovolené“. Mateřská může být úžasný restart znovu si uvědomit, co nás v životě baví a jestli věnujeme svůj čas tomu, co nás naplňuje. Díky!